Dugnad – Klubben trenger din hjelp

Av: Per Thomas Hansen  |  Publisert: 3. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I tillegg til den årlige vårrengjøring dugnaden har klubben fått gjennomført små og store bygnings- og vedlikeholdsprosjekter ved dugnadsinnsats. Denne innsatsen har vært gull vert for klubben. Vi håper dugnadsgjengen er klare til nye oppgaver for klubben og at medlemmer stiller opp når det er behov.

Noen hull har blitt pleiet av hullfaddere. Eksempler på dette hull 13 og hull 14. Klubben ønsker at dette videreføres.

I tillegg til dette trenger klubben din hjelp:

For å opprettholde ønsket kvalitet og standard på banen er klubben avhengig av dugnadsinnsats fra medlemmene for å avlaste banemannskapet slik at de får mer tid til prioriterte oppgaver (Bl.a. pleie av greener). Eksempler på oppgaver som klubben håper kan gjennomføres på dugnad er:
  • Klipping med kanteklipper og håndklipper rundt klubbhus og range.
  • Planting, vanning og forskjønning rundt klubbhus og range
  • Kanteklipping langs elven fra hull 1 til saga (hull 3)
  • Kanteklipping Rundt hull 2
  • Kanteklipping langs veien mellom hull 6 og 7
  • Kanteklipping rundt vannhinder hull 11 og hull 13
  • Diverse kantklipping rundt tee steder
  • Diverse oppgaver spesifisert av greenkeeper etter behov.

Klubben stiller med nødvendig utstyr som kanteklippere, gressklipper, bil og riktig verneutstyr. Nødvendig opplæring med fokus på sikkerhet gjennomføres for aktuelle medlemmer.

Dugnadslag
Vi ser for oss at vi oppretter 2 dugnadslag med 3-5 deltagere i hvert lag.
  • Lag 1 får ansvar for klubbhus og rangeområde
  • Lag 2 får ansvar for oppgavene på banen.
  • Fast ukentlig dugnad, f.eks. hver torsdag eller tirsdag kl 09:00 – 12:00

Hva skjer fremover
 «Kickoff» for dugnadslagene blir tirsdag 7.mai kl. 10.00. Her går vi gjennom arbeidsoppgaver, organisering og hvilke faste tidspunkter det passer best for dugnad.

Hvis du ikke kan tirsdag 7.mai, men ønsker å være med på dugnad, setter pris på om du kan gi oss en tilbakemelding på e-post : banekomite@morkgolf.no   hvor du skriver:

Jeg kan være med på dugnad, kommer ikke på kickoff 7.mai.

Hvis du har anledning, håper vi å se deg tirsdag 7.mai kl. 10:00 på Mørk.

Med beste golfhilsen
Banekommiteen Mørk GK
Ole Robert Ertnes (Leder)